Gnomes
Počáteční lokace |
Coldridge Valley (Údolí Coldridge), Dun Morogh |
Vůdce rasy |
High Tinker Gelbin Mekkatorque |
Hlavní město |
Ironforge, Dun Morogh |
Jízda rasy |
Mechanostrider |
Profil
Výstřední, často vyjímeční Skřítci, jsou známi jako jedna z nejpodivnějších ras na světě. S přihlédnutím k jejich posedlosti vynalézat nové technologie a sestavovat dech beroucí technické stroje, je zázrakem, že si někteří z nich našli čas ještě na reprodukci vlastního druhu. Po mnoho let sestavovali Skřítci zbraně na pomoc Vznešené Alianci v boji proti kruté Hordě.
Po generace sdíleli skřítci, žijící v blahobytu ve městě Gnomeregan, suroviny z vrcholků lesa Sun Morogh se svými Trpasličími příbuznými. Nedávno však povstala barbarská hrozba z útrob země a napadla Gnomeregan. Trogové - o kterých se věří, že byli vypuštěni při vykopávkách Uldamanu - vyrazili zespodu Gnomereganu a vraždili každého Skřítka na kterého narazili. Přestože Skřítci bránili své úžasné město velmi statečně, ubránit ho nedokázali.
Na příkaz High Tinker Mekkatorque, Skřítci otevřeli ventily svých obrovitých mašin a vypustili do města toxickou radiaci. Přestože radiace trogy zabila, Skřítci brzy poznali, že stejně rychle zabíjí jejich vlastní lidi. Během pár dní vymřelo téměř 80% jejich rasy. Ti kdo přežili a unikli z města se uchýlili pod ochranu svých příbuzných do Ironforge.
Ti kteří přežili, vymýšlejí různé strategie, jak znovu získat své milované město. Jako Skřítek vyššího postavení, padá na tvá bedra výzva vést tvůj zvláštní národ vstříc světlejší budoucnosti.
Zvláštní schopnosti
Umění útěku (Escape Artist) - aktivní - obnovení 1.75 min |
|
Aktivací postava unikne jakémukoliv znehybňujícímu nebo pohyb zpomalujícímu kouzlu. |
|
Otevřená mysl (Expansive mind) - pasivní |
|
Intelekt (Intellect) navýšen o 5%) |
|
Tajemná odolnost (Arcane resistance) - pasivní |
|
Snižuje šanci na zasažení kouzlem Tajemné magií (Arcane magic spell) o 2%. |
|
Strojí specialista - pasivní |
|
Zvyšuje schopnost strojírenství (Engineering) o 15. |
|
Důvody pro zvláštní schopnosti
Navzdory jejich krátkým končetinám a velké hlavě jsou Skřítci pozoruhodně hbití. Mohou udržovat mír s vyššími rasami, skákat dvakrát tak vysoko než je jich výška a bravurně zvládají Umění útěku jak z tradičních tak z magických pastí.
Otevřená mysl Skřítků je na první pohled zřejmá i náhodnému pozorovateli. Mnoho z Aliančních stratégů, vědců a myslitelů byli Skřítci.
Zaměření na strojírenství je základní charakteristikou kultury skřítků. A jejich vynálezy příslušníkům Aliance opravdu usnadnili život.
Skřítci také jako jednu ze svých technologií využívají Tajemné vědy. Jejich pečlivá a přesná práce s magií jim dává mírnou odolnost proti Tajemné magii.
Třídy
Skřítci mají velmi dobré počáteční atributy pro Zloducha (Rouge). Je to proto že vysoká Hbitost dává bonusy k šanci na kritický zásah (critical hit) a na úskok (dodge). Poškození v boji na blízko u Zloduchů ( a Lovců (Hunter)) je založeno na jejich hbitosti a také na jejich síle. Velkou výhodou, kterou ti Skřítek zloduch může nabídnout je jeho malá velikost. Nepřipravený a méně pozorný nepřítel si nemusí všimnout nebezpečného Skřítka plížícího se blízko něj, zvláště pokud má obraz zamířený nahoru nebo je nepozorný. Samozřejmě se tato výhoda dá využít jen zřídka a zkušení hráči vědí, že si mají dát pozor.
Pro Mága a Černokněžníka Skřítci (na nižších levelech) mají výhodu, protože jejich vysoký počáteční Intelekt znamená že mohou mít více magické energie (vykouzlí víc kouzel než jim dojde mana). 5% bonus na Intelekt přidaný Otevřenou myslí se počítá až po přičtení bonusů z vybavení, to poskytuje výhodu také na vyšších levelech.
Skřítci jsou jedinou rasou, která se nemůže stát třídou s hlavními léčivými schopnostmi. Je to pravděpodobně proto, že Skřítci nemají tradiční náboženství a nemohou se stát Kněžím, Svatým rytířem, Druidem nebo Šamanem, přesto někteří uctívají Svaté světlo (Holly light). Přesto mají přístup do třídy Černokněžníků, kteří mají nějaké omezené léčivé schopnosti.